Løftebrud fra Oister?
Det kendte danske teleselskab Oister har i lang tid været en af de store favoritter hos de danske mobilkunder. Det ser imidlertid ud til at det nu måske kan ændre sig lidt.
I lang tid har Oister reklameret med at du som kunde hos dem, kunne være sikker på at have “den samme pris for altid” Et knivskarpt tilbud, som mange danskere har benytte sig af, i en branche hvor priserne som regel hopper mere op og ned end både aktie og boligmarkedet. En fast pris for evigt var lige det mange mobilglade danskere var interesseret i fra deres næste abonnement og kunderne strømmede til Oisters forskellige tilbud, alle med fast pris for evigt.
Nu er det dog slut med at have den samme pris, til trods for det er blevet lovet i sin tid. Det har fået mange Oisterkunder til at føle sig skuffede og nogle endda decideret vrede på Oister.
På Facebooksiden for det danske teleselskab kan man med se et utal af negative kommentarer og en udbredt skuffelse hos mange af de ellers trofaste kunder.
Trustpilotprofilen fra teleselskabet er ligeledes fyldt med nye, knap så positive anmeldelser og udmeldinger fra de frustrerede kunder.
EU lov står bag de moderate prisstigninger
Den opsigtsvækkende prisstigning har udspring i den nye EU-lov om roaming som slår fast at du nu kan bruge din mobil i udlandet, på samme måde som hvis du var hjemme i Danmark. Den nye lov trådte i kraft 15. Juni 2017 og er en af grundene til den nye prisstigning hos Oister.
Med ændringen af vilkårene for brug af mobilen i EU, som dog indeholder en fair use aftale, ser Oister sig nu nødsaget til at hæve priserne på deres abonnementer over hele linien.
Oister kalder det en simplificering af deres abonnementer
Prisstigningen er ifølge selskabet selv også et skridt mod et mere simpelt abonnement for deres kunder hvor de fjerner et administrationsgebyr på 7 kr fra deres abonnementer. De lader så alle abonnementer stige med 10 kr pr måned og det betyder at hvis du er kunde hos Oister og har ét abonnement så er din nettostigning om måneden på 3kr.
Det lyder ikke af meget og det er det som sådan heller ikke. Kunderne reagerer primært på det de anser som et løftebrug og ikke så på den beskedne prisstigning.
Du får mere data i EU for de ekstra 3 kr
Som en plaster på såret for den nye prisstigning får du til gengæld mere data du kan bruge frit løs af I alle de andre EU-lande og, ifølge selskabet selv, et mere simpelt abonnement som de stadigvæk anser som værende det bedste til prisen på det danske marked den dag i dag.